Montenegro

2 mei 2015 - Podgorica, Montenegro

We zijn 3 nachten in Zaostrog gebleven, waarvan 1 nacht met een storm die ze daar bora noemen( zeer harde wind die vanuit de bergen door het dal komt), nou wij noemen dat gewoon code oranje. De camper had het zwaar, piepen, kraken, schudden, gelukkig hadden wij samen heel wat gewicht te verdelen, dat heeft ons op de grond gehouden....en de volgende dag, gewoon weer stralend weer..
Het klooster zijn we niet ingekomen, ondanks de openingstijden op de deur, nog geprobeerd bij volgens mij een non, volgens iet een pater die in de tuin was, maar nee
En toen werd Bep ook nog aangevallen door een kl..hond, een kroatieshe herder en heeft een fikse beet in haar rug opgelopen en iet in haar vinger, wat een toestand. ..Reiki. .....
Vrijdag 1 mei vertrokken, zo'n 100 km gereden, waarvan 15 minuten door Bosnië, heel raar, voor het eerst deze reis onze papieren laten zien en dan ben je weer in Kroatië. Een camping gevonden 14 km voor Dubrovnik.
Allemaal bedankt voor jullie adviezen en het meedenken, we gaan om Albanië heen. Zaterdag vertrokken, 193 km gereden en uitgekomen in Podgorica, Montenegro. Weer een weg daar bergen en dalen, dit keer zo hoog dat we letterlijk en figuurlijk in de wolken waren.....
En twee uur in de file voor de grensovergang van Kroatië naar Montenegro,vriendelijk lachen, zonnebrillen af, open gezicht, gedag zeggen in de eigen taal, en ja hoor we mochten door, vergaten we onze paspoorten. ...Zelfs de douanier kon er om lachen.
Aan het einde van de dag geen camping te vinden, we kwamen terecht bij een hostel voor bikers. Geen biker te zien, maar we kunnen hier wel staan voor 1 nacht. Het meisje wat er was sprak geen woord Engels, dus met de vertaaldiensten op de computer aan de slag. Ze had nog nooit van Nederland gehoord.
Tot zo ver, benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen....

En lieve allemaal, ff als afsluiter
Die walrus was gewoon een boei.......wel een boei met snorharen...

1. Ellen Vermeulen:
    2 mei 2015
    hoe is het met beppie nu? hopelijk niet ernstig. gaan jullie nog wel naar griekenland? ken de landen niet waar jullie nu zijn, nog nooit geweest, vind strand Nulde al ver :-)
  2. Cecile:
    2 mei 2015
    Wat vervelend een beet van die kl!! Hond toch wel tenanus injectie gehad hè ! Heel veel plezier op jullie doorreis ik geniet mee vanuit mijn luie stoel !! Heel veel liefs
  3. Theo en Hennie:
    Lieve Meissies
    Wat is het toch genieten om jullie reiservaringen te lezen. We hebben weer heerlijk gelachen om jullie relaas. ]En wat een mooie foto's. Ben blij dat je Iet en Beppie hebt kunnen helpen met Reiki. Geniet maar volop van dit goeie leven en al het moois. Liefs, Theo en Hennie
  4. Frank van Andel:
    3 mei 2015
    Ha die Karin en Ietje, Beleven jullie nu ook nog een dag niets dat niet bijzonder is ? Maar eerst maar eens het meest serieuze deel van jullie reisbericht een heuse aanval door een Kroatische herder. Dat is best een belevenis die angstaanjagend is, men zegt altijd dat de natuur dit vanzelf regelt, nou dat zou dan best zo kunnen zijn, maar ook bij een dier zit er wel eens een kronkel in de grijze massa, waardoor het toch wel eens fout kan gaan. Ik hoop dan ook dat de genezing van Beppie en Ietje naar wens mag verlopen. Had Ietje de afgelopen paar jaar nog een Tetanus injectie gehad ? Maar goed, pleegzuster Bloedwijn - van Andel is weer bezig. Wat zeur ik toch, Ietje komt zelf voort uit de zorg, al is ze inmiddels gepensioneerd, daarom weet ze de theorie best nog wel hoor ! Oké, dat was het bijtincident. Fijn dat jullie, de adviezen en wens van de schrijvende meerderheid niet in de wind hebben geslagen en jullie route daarop hebben aangepast.

Jullie reis is een weerspiegeling van het leven zo lees ik, gaat ook over bergen en door dalen. En oh, wat is het soms fijn om even in de wolken te kunnen zijn. Door het vergeten van jullie paspoorten was je even je eigen identiteit kwijt, beviel dat ? Bijna waren jullie je gezicht ook kwijt want hoe je dat doet, een open gezicht lijkt me wel eng hoor, vind je het gek dat jullie door mochten.

Oh ja, als afsluiter:
    Een boei met snorharen bestaat niet, dat heet in het Hollands een zeemijn. Klein verschil, maar niks aan de hand, je merkt het verschil pas als je hem aanraakt.

Veel plezier.
  5. Lucie:
    4 mei 2015
    Spanning en avontuur..Ik hoor het alweer. en ons een beetje in de maling nemen met die walrus...ik vond het al zo'n vreemde plek voor zo'n beest, maar wie ben ik...Hoe is het met beppie?! ze zal wel vreselijk geschrokken zijn. Ik hoop dat jullie wonden niet te ernstig zijn. beterschap voor beide. liefs, Lucie
  6. Wil:
    4 mei 2015
    jullie maken een hoop mee dat is echt genieten
  7. Anouk:
    4 mei 2015
    Waaaaah, wat spannend weer allemaal. Als jullie twee robuuste mannen waren geweest waren jullie al lang terug in Nederland geweest met wat gebroken botten en verloren tanden.

Hebben jullie al kramp van het lief lachen?

Kus op jullie billekes!