Pech. ......

8 juni 2015 - Koróni, Griekenland

Camping in Stoupa, zo zo, begon al bij het inchecken, die man begon gelijk over Dijsselbloem, hoeveel belasting hij wel moest betalen, als wij in de problemen kwamen hoefde we maar naar de ambassade te gaan, kregen we geld etc. Wilde weten hoe lang wij bleven, en dat weten we nooit, is er niets aan gaan we, is het leuk, blijven we... en toen ik hem later tegen kwam op de fiets ( ja Wilma, op de fiets) zei hij, jullie hebben ook alles. Dit voelde niet goed. Ook de stranden waren niet fijn, met van die bedjes en parasols, daar houden wij niet van, en allemaal steil naar beneden, en dat is voor Iet met haar pijnlijke gewrichten, niet te doen.
Maar ja, er was een dorpje bij en wij wilde badpakken , en ik naar de kapper.
En wat dachten jullie, geen leuk badpak te vinden, hebben we ons een bikini aan laten smeren....en NEE,daar komen geen foto's van!!! Ik nog een paar slippers ( had ik nog niet) en Iet een ketting en een korte broek. Heerlijk op terras gezeten en gegeten. En de kapper, ook daar geen foto van, ze ging met de krultang en lak aan de slag, had even een heel ander model...gauw onder de douche gegaan.
De volgende dag op weg naar Koroni, weer door de bergen, nooit geweten dat Griekenland zoveel bergen heeft.Maar hoe dichter we bij Koroni kwamen, en maar steeds geen bord van die camping zagen, hoe benauwder Iet het kreeg. We waren namelijk al door iedereen gewaarschuwd, ga niet het centrum van Koroni in, want het is daar zo smal, daar kom je vast te zitten met de camper. Maar gelukkig, 200 meter voor het dorp, camping Koroni (hoe origineel) We zetten de camper neer, die meneer, laat ons alle plekken zien, wij kiezen er een uit(tegenwoordig kijken we alleen maar of er schaduw is) willen de camper er heen rijden, en de camper doet niets meer......de startonderbreker deed het niet meer, toen.....heel diep ademhalen, rustig blijven.... de camper op de eerste de beste plek geduwd met hulp......Toen zijn we gaan douchen en lekker uit eten, en bedacht wat we nou moesten doen, de man van de camping kende wel iemand, die hij maandag wilde bellen,stel hij kan niet gemaakt worden, terug naar Nederland,of hij moet een week weg, waar slapen we dan, er gaat van alles door je hoofd ,eerst maar eens de ANWB bellen ( ten slotte niet voor niets zo'n dure verzekering afgesloten) waren alleraardigst, ze maken een dossier aan, wilde binnen twee uur iemand laten komen. Mag het ook morgen? Het was al na tienen. Prima, dus de volgende morgen kwam onze redder in nood, griekse Peter. Dit ging allemaal via de tolk van het Griekse ANWB steunpunt... makkelijk...Want mijn Grieks is uiteraard met sprongen vooruit gegaan..maar technische termen...zelfs de 'vertaalapp' sloeg op hol..enfin, om een lang verhaal kort te houden...Peter keek eens lang en diep in de motor, sloot meters, draden en accu's aan...Na een half uur wederom telefonisch de uitslag...Wat wij ervan konden bakken: motor is verzakt, daardoor is de bedrading kapot... morgen wachten wij zoals beloofd Peter op met koffie en koek, hij neemt de camper mee, zet hem op de brug, haalt de motor eruit, nieuwe bedrading erin en hij brengt hem dezelfde dag weer terug... tsjaaaa...en dan moeten wij de hele dag doorbrengen op ligbedden aan het zwembad met bar, cocktails, locale lekkernijen....wordt vervolgd!!!

1. Anouk:
    8 juni 2015
    Jiehaaaaaa! Ik wil ook een Peter! En eigenlijk vooral die cocktails en lokale lekkernijen (of gaat dat ook over Peter?).

Genieten van de verhalen, zelfs als jullie pech hebben.

Ik zend jullie heerlijke zoenen, gewoon lekker op z'n Hollands!
  2. Cecile:
    8 juni 2015
    Nou dat is toch wel een kleine tegen valler ! Dat aan het strand moeten liggen !!! Geen andere keus toch! Geniet ervan ! I, hoop dat de schade meevalt veel liefs
  3. Ellen Vermeulen:
    9 juni 2015
    Toch wel even balen, pech hebben, maar daar tegen over stond een gezellige dag/avond met cocktails etc. kan mij ergere dingen bedenken. Hoe zit het trouwen met geld opnemen? kan dat nog wel? Wat een armoe in griekenland, wat ik zo lees in jullie verslagen, en de hollanders maar klagen, hier krijg je altijd een uitkering, al is dat niet altijd een vetpot, maar je krijgt wat, in griekenland is dat een heel ander verhaal. meiden geniet, zijn jullie nog van plan om terug te komen of gaan jullie eerst nog druiven plukken en France? liefs van mij
  4. Frank van Andel:
    9 juni 2015
    Wederom een compleet verslag, waarvoor dank ! Ondanks al het moois wat jullie ons voorschotelen in het begin van het bericht wordt het overgoten met een wel heel vervelende saus, dat jullie een wel vette pech hebben opgelopen. Ik hoop dat de reparatie voorspoedig mag verlopen, zowel in technisch als financieel opzicht

Daarnaast hoop ik natuurlijk dat het verblijf op de camping waar jullie nu zijn aangeland het oponthoud op een plezierige wijze kunnen doorbrengen.

De aangeschafte bikini's, die volgens mij wel heel mooi zijn, zo mooi zelfs dat er geen foto's van gemaakt worden om ons de ogen niet uit te steken, komen goed van pas, want het zwembad ziet er keurig verzorgd uit.

Goed Ietje en Karin, heel veel sterkte, ik zal duimen dat de reparatie een goed werkende camper als resultaat mag hebben en wens jullie de hartelijke groeten en geef de kussen daarbij evenals de aai over de bol van Bep.
  5. Ria meijer:
    9 juni 2015
    Wat een prachtige verhalen allemaal. Op de pech na met de camper natuurlijk. Maar de verhalen die er door jullie verteld worden geef mij het gevoel dat ik meelift in de camper. Helaas is het een droom. Maar wat een prachtige plaatjes. En mooie plekken die jullie mij hebben laten zien.Hoop dat jullie samen en met bep nog mooie verhalen en foto's laten zien. Nou ik wens jullie nog een goede en behouden reis en blijf jullie volgen.Ook de groetjes van Sandra en veel liefs van mij.
  6. Pieter & Wilma:
    9 juni 2015
    Hè karin lees je zin nog eens na over die man op de fiets jij kwam hem tegen op de fiets dat wil niet zeggen dat jij ook op de fiets was overigens wel een akelige man zeg. Goed dat jullie maar 1 nacht gebleven zijn.
    Wat een pech en het werd ook nog een pechdag toen de camper weg was niks strand gewoon de hele dag op terras regen regen regen en onweer. Maar ook dat kunnen jullie achter je laten en viel ook de prijs nog mee. Ik snap wel waarom Griekenland bijna failliet is. De hele dag sleutelen voor een luttel bedrag doen ze niet slim. Nou op naar de dag van morgen wat zal die weer brengen.
  7. Saskia:
    9 juni 2015
    Ahhh, wat fijn dat de camper is gerepareerd door twee Griekse kanjers, en dat voor een schijntje, hulde aan deze helden!!! Maar....jullie hebben het gewoon verdiend, door jullie eigen hartelijkheid en lieve bejegening!!! Nu weer even zorgeloos de bikini's aan en genieten maar weer, met Bep als Sultana......
  8. Wil:
    12 juni 2015
    fijn dat alles is opgelost die mannen doen ook alles voor jullie nu maar weer lekker genieten