"ons laatste reisblog"

26 augustus 2015 - Amersfoort, Nederland

Zo'n anderhalve week in Callantsoog gestaan, heerlijke plek, fijne camping. Paar mooie stranddagen gehad, leuk dorpje, met kermis en braderieën. Naar de westfriese markt in Schagen geweest, lekker toerist in eigen land. Veel gefietst, gewinkeld, vis gegeten, bbq en natuurlijk naar de kofferbakmarkt, alwaar we een badjas voor Iet hebben gekocht voor 1 euro.....Daar hou ik van.... Op de valreep nog even naar Petten aan zee geweest en daar bij Moritz gegeten (dit even voor Oda)
En wat een gek toeval, komen we hier op de camping mensen tegen waar we in Stoupa, Griekenland, naast hebben gestaan. Is de wereld klein of niet.....Het enige jammere is dat ons koffiepotje,dat al zoveel jaren meegaat op vakantie het begeven heeft.....Met moeite afscheid van genomen.
Op de verjaardag van Jeannette, nogmaals van harte! gaan rijden, over de afsluitdijk naar Harlingen, mooie weg, mooie camping, maar voor ons te groot, dus maar 1 nacht gebleven. Wel Harlingen bewonderd, wat een leuke stad, met al die boten. We wilden ook nog naar sail Amsterdam, maar toen we hoorden dat er 2 miljoen mensen worden verwacht, dachten we, nee toch maar niet.
Het is net of je hier in Friesland in het buitenland bent, je verstaat er niets van. En......een nieuw koffiepotje gekocht, met DE punten ( met dank aan allen die punten voor mij sparen, vooral mevrouw Beijleveld)
De bedoeling is om naar mijn tante Aag te gaan, die woont in Baflo, bij Groningen.Maar omdat wij dat niet in 1 keer wilde rijden hebben we een tussenstop gemaakt in De Veenhoop, echt "in the middle of nowwhere" Heerlijk rustige camping aan een jachthaven en ......een wasmachine, ook erg fijn na zo'n tijd niet. Was 1 dag leuk, kijken naar alle boten, kinderen die zeilles kregen en toen begon het te regenen, regenen en nog eens regen....met de regenradar erbij, steeds zou het droog worden en iedere keer schoof het weer op, kwam geen einde aan( Iet leest net voor 60 uur achter elkaar regen, vrij uniek, nog nooit voorgekomen in de zomer...) Toch fijn dat we dat dan hebben meegemaakt....en we hebben zelfs de kachel weer aangehad, zo koud hadden wij het, brrrr
Dus we keken elkaar aan... inpakken die handel en lekker naar huis.... heerlijk, schoon bed, eigen wc, douche en heel veel ruimte
Genieten met de grote G.Van de gewone dingen kan je dan zo genieten, een hele bank voor jezelf,languit......
Twee dagen thuis geweest en toen op naar.......... Callantsoog. Het was ons daar zo goed bevallen, en de zon kwam eraan, en ja hoor de eerste dag tot half negen buiten gezeten, heerlijk.
Paar lekkere stranddagen gehad, buiten eten, nog meer kofferbakmarkten en eindelijk......daar was die dan, een bingo avond. Ik ben er dol op, Iet helemaal niet......maar kreeg er toch schrik in, helemaal toen ze bingo had en een fles procecco won met 4 glazen erbij.
Tot dinsdag gebleven, en toen waren de vooruitzichten weer zo wisselend met veel regen en omweer, dat we hebben besloten om op mijn moeders verjaardag, 92, geweldig hè naar Amersfoort te rijden. Een hele gezellige middag gehad bij mijn moeder met Harry, tante Corrie en tante Marrie, moeder was echt helemaal jarig.
En dan hebben we 5 maanden gereisd en vinden het welletjes......we zullen nog wel eens weg gaan, we hebben tenslotte nog een maand, maar ik stop met het reisblog. Verder willen we de flat gaan opknappen, schilderen, sauzen etc.
Nog even wat feiten.....
We hebben op 44 campings/ camper plaatsen gestaan, zo'n 7300 km gereden, 2 x pech gehad (wat ook een hele ervaring was)
Welke landen zijn we geweest, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Kosovo, Montenegro, Servië, Bosnie Herzegovina, Macedonië, Griekenland, Italië, Zwitserland.
Wij willen iedereen bedanken voor jullie support op wat voor manier dan ook......het was heerlijk om contact te hebben met het thuisfront.
Het was een geweldige ervaring en wij kunnen het iedereen aan raden, wij zouden het zo weer overdoen.

DREAM IT
WISH IT
DO IT !!!

Liefs van de de 3 muskatiers♡♡♡

1. Carla:
    26 augustus 2015
    Erg leuk om jullie zo te volgen. Stoer dat jullie deze reis op jullie eigen wijze hebben gemaakt. Ik ben benieuwd wat het jullie vooral gebracht heeft! Misschien hoor of lees ik dat nog eens. En ik sluit me aan bij je slotwoorden Dream it, Wish it en vooral Do it! Op mijn lijf geschreven. Liefs Carla.
  2. Cecile:
    26 augustus 2015
    Geweldig dat jullie dit gedaan hebben !!!! nu niet te hard klussen hoor ! Je moet wel weer uitgerust op het werk verschijnen ! Weer gezellig liefs van Cecile
  3. Tineke:
    26 augustus 2015
    Heerlijk is het om te reizen maar hoe fijn is het om weer terug te zijn, home sweet home. Was fijn om jullie verhalen te lezen en van uit de blog met jullie mee te reizen! Ik mis alleen één hele mooie plaats
  4. Pat & Anita:
    26 augustus 2015
    En jullie bedankt voor de mooie verhalen. Was heel leuk om op deze manier een beetje mee te reizen.
  5. Anje Detmers:
    26 augustus 2015
    Heb genoten van jullie reisverhalen!

Succes veder met het opknappen van de flat!
  6. Ellen Vermeulen:
    26 augustus 2015
    Bedankt voor de leuke mooie verhalen. Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn. De zomer is bijna voorbij, we gaan de herfst in maar die heeft ook mooie kanten
  7. Frank van Andel:
    27 augustus 2015
    Ja lieve Musketiers,

Aan alles komt een eind, 5 maanden op reis, (on)gewoon onwijs. Als ik de reisblogs nog eens nalees , kan ik maar één ding concluderen; wat hebben jullie een hoop beleefd. Dit is ook iets wat altijd in je herinnering zal blijven voortleven. Ik wil jullie dan ook hartelijk bedanken dat je dit alles met ons hebt willen delen. De eerste reisblogs waren kort en naarmate dat de reis vorderde groeiden de blogs uit tot ware reisverhalen die je zo in een boek kan laten binden en zouden op die manier een verrijking zijn voor de bibliotheken. Ik wens jullie voor nu sterkte bij de gewenning van het thuis zijn, want dat klinkt voor sommigen wellicht overdreven, hoe jullie de afgelopen maanden hebben geleefd, het zwervend bestaan is wel even iets anders dan 5 dagen Parijs. Groeten en heel dikke kussen + de strelende beweging over de bol van Bep. Frank.
  8. Anouk:
    27 augustus 2015
    Lieverds!

Ik heb genoten van jullie blogs en foto's. Wat hebben jullie een leuke dingen beleefd en onwijs genoten. Jullie hebben het gewoon gedaan! HELDINNEN!

Heerlijk dat jullie weer zo dicht in de buurt zijn.

Tot snel!

Kusjes en alle liefs,