Italië

5 juli 2015 - Isny im Allgäu, Duitsland

Ja, hier zijn we weer......
En even voor de duidelijkheid, onze camper heeft geen airco....
Omdat we het zo verschrikkelijk warm hadden, dachten we, wat er ook gebeurt, we moeten naar water.....natuurlijk gedacht aan Gravedona ( voor de niet wetende, jeugdsentiment van de familie Klein, laat het woord niet vallen, want dan ben je een week verder...)
Maar de camping waar ze altijd heen gingen is er niet meer, en de andere zijn niet leuk, zegt Iet. Dus wat anders opgezocht, wij dachten dat we naar het pianomeer gingen, Anita ( tomtom) ingesteld, 1/2 8 gaan rijden om de ergste warmte voor te zijn, 287 km gereden, kwamen aan op een camping aan Lago Maggiore. Prachtig, aan het water, zo mooi..............waar je dus niet in kan zwemmen, omdat er blauwalg in zit. Getverdemme......Ook zo naar voor Bep, die kan ook het water niet in, en dit bij 37 graden in de schaduw.....we koelen haar steeds met een koude doek die we in de koelkast leggen o.k. we weten dat jullie dit weekend de 42 graden gaan halen, maar waarschijnlijk met airco of met een ventilator in de buurt. Heb wel te doen met degene die moeten werken....
Het slapen valt dan ook niet mee, ook al staan we onder de bomen, de temperatuur in de camper daalt amper. Het is bv nu 23 uur, en altijd nog 29 graden...en buiten kan je niet zitten, vanwege de muggen.....
Dit is niet wat we zoeken, we willen aan zee....en voorlopig niet zo ver meer rijden,en na 3 maanden veel avontuur, gewoon weten waar we aan toe zijn, dus na lang beraad hebben we besloten richting Nederland te gaan, want zoals jullie weten zijn wij dol op de Nederlandse kust.
En als we onderweg iets tegen komen waar het fijn is blijven we staan, we hebben immers geen haast.....
Vertrokken naar Zwitserland, ik persoonlijk ben blij dat we Italië uit zijn, vond het daar niet fijn, sorry voor alle italiofielen onder jullie.Om 1/2 8 gaan rijden, vanwege de warmte, ondanks Anita zijn we verkeerd gereden, om na 3 1/2 uur rijden niet verder te zijn gekomen als Bellinzona, normaal 67 km en wij hebben 167 km gereden, wat een domme blonde actie van ons.....
Toen we bijna bij de camping waren, zagen we een bord dat de weg niet breder was dan 2 meter, de camper is 2.20, dus dat gaan we niet proberen. Gelukkig was daar waar we stopte, ook een camping. Een gezellige tokkie camping, en gelijk de duurste de we tot nu toe ooit gehad hebben. Maar we hadden de afspraak gemaakt, we rijden niet langer dan 11 uur s' ochtends, in een camper zonder airco is dat echt de max....
Jullie begrijpen dat de stemming, ondanks de hitte/ dankzij de hitte, ver onder 0 was. ...Iet wilde dezelfde nacht in 1 ruk door naar Nederland rijden, die had het helemaal gehad. Maar Iet was helemaal niet lekker en moe, ze had slecht geslapen, die ging naar bed met Beppie, en ik met een boek naar het zwembad. En, ja minder voor Bep, maar daar was de regen en de omweer, dat is genieten zeg.....Alle ramen zover mogelijk open, met touwen, stokken, wasknijpers ( de drangers die dat normaal doen, zijn allemaal stuk) en dit gaat prima...we worden zo handig.....ducktape is ook onmisbaar. ......
Aardige vrouw op de camping, zij heeft nog een tol vignet voor ons geregeld, hopelijk zijn we niet al geflitst.
Die nacht heerlijk geslapen, alle3, maar de wekker ging om 1/2 6, vroeg rijden om zo ver mogelijk te komen. Zwitserland door, zo mooi, en wat een tunnels.....ontelbaar......toen gingen we de snelweg af, bochie om, en was daar de grensovergang naar Oostenrijk, onbemand...dat is voor ons ieder keer weer een verrassing. ... Daar moesten we een stukkie doorheen om in Zuid Duitsland te komen( zonder Oostenrijks tolvignet) Om op de camping in Isny am Allgau te komen ( wederom voor de familie Klein bekend terrein, denk aan de familie Fick (eik)
Een zeer rustige camping aan een natuurlijke vijver,met water uit de bergen, midden in het bos en op loopafstand van de stad Isny. Helemaal topppie. En eindelijk weer eens Internet.
Mooie plek onder de bomen met uitzicht op de vijver, en toen ik aan de latte machiato zat met een punt panna cotta taart, kwamen bij mij de tranen, de ontlading van de afgelopen dagen.
En geskypd met Theo en Hennie, die weer veilig thuis zijn, daar maakte ik me ook zorgen om, maar nu bleek dat ze de telefoon helemaal uit hadden gezet en de puc code waren vergeten..... Welkom thuis!!!!!!
Nou, hier blijven we wel een poosje staan, dag allemaal.

1. Yvette van hardeveld:
    5 juli 2015
    Ik weet niet wat ik lees, terug naar Nederland, dat meen je toch niet. Ben heel benieuwd hoe of het verder zal gaan?
    Natuurlijk missen we jullie wel, maar ik zou toch nog lekker even gaan genieten,.
    Liefs Yvette
  2. Frank van Andel:
    5 juli 2015
    Ha die Karin en Ietje, wat een verhalen heb ik doorgelezen. De voorstelling draaide weer op volle toeren. De popcorn maker raakte oververhit. Om enigszins de warmte buiten te houden heb ik de gordijnen op de daguren gesloten dus dat is makkelijk als ik de reisverslagen voor mij zie als in de bioscoop. Ik kan je melden dat ik inmiddels ook weer thuis ben maar dat hadden jullie al begrepen toen je zag dat ik reageerde op jullie jongste reisverslag. Tijdens mijn vakantie ook dingen meegemaakt, maar deze vallen geheel in het niet bij jullie gebeurtenissen. Ik zal dan sentimenteel mogen worden genoemd, maar zal je eerlijk schrijven dat ik toch even een brok in mijn keel kreeg bij het lezen van de reisverslagen die ik sinds het begin van mijn vakantie toegezonden heb gekregen. Toen ik in het zuid Limburgse land heuveltje op heuveltje af ging heb ik geregeld aan jullie gedacht, of de camper gemaakt kon worden en zo ja hoe jullie het verging in het best wel roerige Griekenland. Jammer om de beslissing te moeten nemen Griekenland te verlaten, maar je hebt er volgens mij goed aan gedaan, wat de uitslag ook mag zijn van het vandaag te houden referendum. Nu in zuid Duitsland niet verkeerd hoor. Over veertien dagen ben ik daar aan het fietsen op de grens van Oostenrijks mooie Tirol en het zuid Beierse van Duitsland. Zelf heb ik dus drie weken in Schoonbron op camping Schoonbron met de tent gestaan. Grote camping met veel campers en caravans. Ongeveer 4 kilometer van Valkenburg. Goed sanitair en heerlijk openlucht zwembad. Dus als je nog in Nederland in zuid Limburg wilt overnachten, doen zou ik zeggen ga daar maar heen. Ja lieve meiden, het loopt dus allemaal anders als gedacht voor jullie. Ondanks dat jullie buiten de Grieken en jullie schuld om, het land "uitgejaagd" zijn, hoop ik toch dat jullie nog genieten van jullie meer dan gewone vakantie. Neem de tijd en geniet van de rust. Hele lieve groeten en uiterst dikke kussen voor jullie en de vermaarde aai over de bol van Bep.
  3. Pieter & Wilma:
    Hè meiden
    Weer een heel verhaal. Jullie water vast nog langer in Griekenland gebleven maar dat was niet het enige doel van jullie reis.
    Er zijn nog zoveel mooie plekken in Europa. Als jullie Italië niks vinden (overigens wel zonde hoor de heerlijke koffie, ijsjes, rosé ) niet opgeven en naar Nederland komen. Keer om ga dan Frankrijk in of nog richting Spanje, Portugal.

Blijf nu voorlopig nog even weg het valt vast tegen weer in Nederland te zijn.
  4. Cecile:
    5 juli 2015
    Wat een verhaal maar jullie moeten nog wel even genieten hoor dit doe je volgens mij maar een keer !! En Frankrijk en Spanje zijn ook prachtig en gezellig heel veel liefs en nog veel reisplezier
  5. Ellen Vermeulen:
    Kan mij best voorstellen dat jullie naar huis verlangen, gewoon doen wat jullie zelf willen, vermoeidheid zal ook wel parten gaan spelen, lekker een paar dagen rust nemen daar, hoop dat de warmte wat minder wordt, knuffel voor julllie alle drie
  6. Lucie:
    6 juli 2015
    jeetje, wat een gedoe daar in Griekenland,ik ben blij dat jullie zo verstandig waren om dan maar te vertrekken. jammer dat italie niets leuks voor jullie hadden. Zijn jullie nu echt op weg naar huis? of gaan jullie nog een doorstart maken! naar het noorden gaan is natuurlijk ook nog een optie, daar is het niet zo ontzettend heet. Denemarken, Noorwegen. wat jullie ook beslissen, blijf genieten van dit immense avontuur!! liefs, Lucie
  7. Wil:
    jammer van griekeland en italie maar er zijn veel mooie plekken op de terug reis geniet daar van groeten wil