Gialova

19 juni 2015 - Gialova, Griekenland

Gialova, enorm veranderd, toen, in 2005, waren er 5 restaurantjes en 1 supermarkt,verder niets, nu een hele boulevard, een hotel, beautysalon, 2 golfbanen, juwelier etc.( in Russische handen) We hebben geprobeerd wat foto's die we toen gemaakt hadden, nu ook te maken, " A walk down memory lane"
Maar het strand..nog even geweldig, en we zitten er bovenop. Voted by the New York Time as one of the world's 10 best beaches. Je hoeft eigenlijk alleen maar te zitten, steeds veranderende luchten, water, surfers, kitesurfers, bootjes .... En er komt iedere dag een libanese chef kok langs, met sinaasappels, koekjes, hartige kaasbroodje, pizza's en humus...Zo aardig. Tijdje naast Theo en Sonja gestaan, die zijn al naar boven getrokken, ze waren de poort nog niet uit....een man alleen met zijn auto, daar slaapt hij in, zeiltje gespannen tussen de achterklep en de palmbomen, zo kan het ook....en aan de andere kant een ouder Grieks echtpaar, allebei slecht ter been,zij wonen in Duitsland,ongeveer 2 maanden per jaar, de andere maanden reizen ze door Griekenland , Geweldig! Voor ons is dit tot nu de mooiste plek waar we zijn geweest en hadden besloten om hier tot 5 juli te blijven, voor ons doen erg lang. Maar ....door alle berichten hebben we na lang twijfelen toch besloten eerder te vertrekken.
Wat voor berichten:
* vanuit Nederland
* de zusjes Joep, Els en Saskia
* we hoorden dat in Athene in de metro oorlogsfilms gedraaid werden uit de tweede wereldoorlog, pure propaganda.
* dat we waar we ook zijn, we beter engels kunnen praten
* dat de Duitsers die hier zijn allemaal naar boven reizen om het land te verlaten
* dat 30 juni d-day is, omdat dan alle salarissen en pensioenen wel of niet uitbetaald worden.
* er was een nogal opruiende toespraak op tv, waarin door de Griekse premier verteld werd dat de europeanen de grieken vernederen, en inspeelde op hun eergevoel.
* en we merken zelf ook dat de sfeer veranderd
*buitenlandse zaken verandert het reisadvies van en naar Griekenland
* geruchten gaan dat er a.s. maandag geen geld meer uit de pinautomaten komt
Kortom genoeg redenen om te besluiten eerder te vertrekken.
Wat zonde van dit heerlijke prachtige land, want als de toeristen weg blijven, hun grootste bron van inkomsten......
We hebben te doen met de arme grieken, die hier ook niet om vragen. Wij hebben nl een keus om weg te gaan, en dat doen we met pijn in het♡
We zijn bezig de boot te bespreken, want we gaan niet meer over land, zoals jullie begrijpen........en varen dan over naar Italië. Maar dat bespreken valt niet mee, ingewikkelde sites, heb je alles ingevuld, schiet de wifi er weer af, zijn er al 4 dagen mee bezig. En dan konden we alleen maar een hut, waar Bep niet in mag, moet zij in een kennel, nou, dat gaat natuurlijk niet gebeuren..Toen konden we alleen maar met een creditcard betalen, die we niet hebben, pffff wat een bevalling... Maar het is gelukt,met dank aan Joepje ( we hebben wat heen en weer geapt,gemaild,naar het dorp gefietst omdat hier geen wifi was etc) We steken 28 juni over, en hebben een cabine met Bep bij ons.
Besloten om a.s. zondag al te vertrekken, want we willen toch graag nog even naar Lefkas. En dan doen we de reis naar de boot in 4 etappes.....

1. Pieter & Wilma:
    20 juni 2015
    Een heel verstandige beslissing om te vertrekken. Ze heb en weliswaar weer 3 miljard gekregen maar dat zet geen zode aan de dijk. Italië is ook heel mooi.
  2. Ellen Vermeulen:
    20 juni 2015
    Wel triest voor de Grieken, toestanden daar zeg, vraag mij af waar dat geld is gebleven wat richting Griekenland is gegaan. Maar goed, jullie gaan naar Italië, lekker eten daar, ik prik een vorkje mee . Nog een weekje in Griekenland, geniet er nog van en dan de oversteek maken. Liefs
  3. Saskia:
    20 juni 2015
    Heel rot voor Griekenland en de Grieken, maar ik ben superblij dat jullie je biezen pakken. Italia..........is ook zo fantastica!!!
    Nog even lekker genieten lieverds xxx!