en dan.....

12 mei 2015 - Paralia Panteleimonos, Griekenland

En dan......
Uitrusten, we slapen hier allebei heerlijk en lang, het is hier trouwens een uur later. Ik begin met een bakkie koffie en een peukie buiten, Iet moest altijd ff bijtrekken. Dan met Bep naar het strand, kan ze heerlijk los, want er is helemaal niemand, ze gaat al tot haar buik in het water en we zijn haar aan het leren om stokken uit het water te halen, straks gaat ze nog luisteren. ......
Bep haar wond is goed genezen, het zoute zeewater is helend.
Dan ontbijten, met die heerlijke Griekse tomaten en uien
Dan wordt de halve inventaris ingepakt om naar het strand te gaan: parasol,2 stoeltjes, badlakens, e-readers, thermoskan koffie met wat lekkers voor Ka, biertje voor iet, water voor ons, water en koekjes voor Bep, sinaasappels voor de vitaminen, zonnebrand, natuurlijk allebei onze eigen fles.....en gaan met die banaan. Het strand is heerlijk, vaak zijn we met z'n 3tjes. Genieten met een grote G
We hebben wel wat Nederlanders ontmoet, en niemand is zo gereden als wij, allemaal met de boot vanaf Italië gekomen (watjes)
Na een dag strand is het heerlijk douchen en dan gaat iet koken en ik.....niet ( goede rolverdeling hè) we hebben onze eerste bbq al achter de rug. We kunnen tot een uur of 9 buiten zitten.
Zaterdag op de fiets naar de markt, en voor zo'n klein dorpje verwacht je niet veel, maar was toch een grote markt, hier noemen ze het een bazar. Apart zo tussen de hele hoge bergen.
Zondag las Iet in de krant (op de telefoon) dat in Macedonië de pleuris was uitgebroken, daar waar wij een week geleden reden....Iets met bendes, 5 agenten gedood,gewonden, brrrrr
Besloten om maandag weer te gaan rijden, het is hier heerlijk, maar we willen rond Griekenland, dus....
Voordat we gingen met z'n twee het dak op, we hadden het idee dat de schotel op het dak ( die we overigens niet gebruiken) door die barre tocht in de bergen los was gegaan, en dat was ook zo, schroeven bij de camping eigenaar gehaald, en ja hoor hij zit weer vast.
Trots op onszelf, was best eng, twee van die oude lijven bovenop de camper.
Maandag gaan rijden,148 km, in de regen, nog even bij de Lidl boodschappen ingeslagen, en omdat er geen camping op die route is, voor 1 nacht bij een camper bedrijf gestaan. Kleine cultuurshock, naast een snelweg, vliegtuigen die van en naar Thessaloniki vliegen en naast een carwash. Maar het is gratis, we hebben stroom, wifi en zitten lekker warm en droog. En ze hadden een camping winkel, waar ik eindelijk mijn afwas bakkie met hengels kon kopen, dat zag ik iedere keer bij anderen, leek mij zo handig......
Voor dinsdag hadden we een camping uitgezocht, in Paralia Panteleimona, 131km naar beneden, dit keer gelukkig om Thessaloniki heen ( en bedankt Anita) We waren er ook zo, nu gaan we hier de boel maar eens verkennen. .....groot strand en het weer wordt weer stukken beter....

1. Ellen Vermeulen:
    12 mei 2015
    Klinkt weer heerlijk, het mooie weer , het lekkere eten, zongerijpte tomaten, feta, zalig. ik zie dat Karin al flink bruin is, volgende keer een foto van Ietje,
  2. Mo:
    12 mei 2015
    Helemaal geen jaloersmakende verhalen hoor! En zo'n emmer wil ik ook (alleen niet als kapsel). En dan wordt het ook nog warmer en warmer.....ouzo, tzatziki en hoe heet die Griekse sate ook alweer?? Jammiejammie!! En mag ik de groeten doen aan Frank van Andel? Zijn commentaren vind ik ook zooooo grappig! Goed idee, hoor Ka, zo'n blog, het is telkens een heerlijk vluchtje uit onze dagelijkse, degelijke, hollandse bezigheden. Groetjes!!
  3. Frank van Andel:
    13 mei 2015
    Ha reislustigen ( inclusief de viervoetige secondant ),

Wat een heerlijke story, hebben jullie weer aan het elektronisch medium toevertrouwd. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en het idee hebben dat Beppie ooit nog eens gaat luisteren. Stokken uit het water halen, is dat om reden dat jullie een houtje nodig hebben om op te bijten ?

Een privé strand wat een geweldig iets, maar als ik zo lees wat jullie zoals meenemen, moet dat ook wel, immers anderen zouden er niet eens meer bij passen.

Tot 9 uur kunnen jullie buiten zitten, is er dan een avondklok ingesteld ? Ja die Grieken weten het goed te bepalen voor een ander.

Wat zijn jullie ook handige sodemieters he ? Weten zelf met schotels om te gaan, ongeacht het materiaal waar ze van gemaakt zijn. Eén voordeel een schotel die vast staat kan je niet kapot laten vallen, goed om te weten !

Zoals van de week naar jullie al even gememoreerd, bij ons heeft de LIDLL deze week een Griekse week, jammer dat jullie zo'n eind hebben moeten rijden voor hetzelfde resultaat !

Die helm op je hoofd staat niet echt en kom je vast de grens niet mee over, overigens schrijf je dat je altijd een emmer met hengels wilde hebben, maar heb je dan ook een visakte bij je ?

Goed vakantie minnenden, geniet maar fijn en graag tot een volgende gelegenheid.

Groeten aan jullie en Monique Evertsen ( bedankt en leuk dat je het leuk vindt ) en kussen voor de tijdelijke Grieken;

Frank.