Pakostane Kroatië

21 april 2015 - Pakostane, Kroatië

Hallo , lieve allemaal
Het is even geleden, maar dat komt omdat we 8 dagen in Starigrad zijn gebleven, we hadden daar zo'n mooi plekkie, we hebben gefietst, ik ben het water ingeweest, tot mijn knieën, die vroren er af, zo koud nog. Bep daarentegen stapte zo het water in, is thuis het water niet in te krijgen. We wilden eigenlijk niet weg...geen zorgen, Lucy, we zijn nog steeds met onze droomreis bezig...Had wel anders kunnen aflopen, we zitten lekker aan de borrel, pinda's erbij, we moeten lachen, verslikt Iet zich in een pinda en.....viel bewusteloos. Ik haar overeind geholpen, mijn vingers in haar mond en geprobeerd haar te laten spugen... Jeetje, wat er dan allemaal door je heen gaat....Moest erg aan jou denken, Betsy. .....En het is natuurlijk maar even, maar het lijkt eeuwig. Iet komt bij en zegt, wat ben je aan het doen....en kwam niet meer bij van het lachen. Fijn hè zo'n vriendin...
Verder hadden we tortellini gegeten naar het recept van Ma Klein, hadden alleen zoete slagroom i.p.v. gewone erdoor heen,heel bijzonder.
Gisterochtend toch de spullen gepakt en eerst maar weer eens op zoek naar gas, en eindelijk na weer overal vragen, er werden zelfs tekeningen voor ons gemaakt, een groot bord met een vlam erop, ja hoor gevonden. Zo blij, allebei de gasflessen GEVULD!
Frank, bedankt voor al je aanwijzingen en Rene van http://www.campersnijders.nl ( even reclame maken, hij verhuurd ook campers) ook bedankt.
We zijn zo'n 80 km afgezakt, onderweg bij de Lidl weer even alles aangevuld, en staan nu op camping Zora in Pakostane, camping is net twee weken open en we zijn de tweede bezoekers. Heerlijk rustig dus.
Prachtige omgeving, foto's komen eraan.... Ook heerlijk weer, zit nu buiten in mijn hempje te typen. En.....wifi tot in de camper toe, ook wel ff lekker. En ze hebben een wasmachine, eindelijk de bedden verschonen, na ruim drie weken ook niet verkeerd....
En Kalle, we staan voor het eerst waterpas, dat lukte ons steeds maar niet, we leren....
Ik stop ermee, we gaan zo het dorpje verkennen en lekker een terrasje pakken en proosten op Pa Klein, hij zou vandaag 90 zijn geworden....

1. Tante Corrie:
    21 april 2015
    Hallo meiden, wat zijn jullie lekker aan het genieten ik ben nu te oud
    anders was het voor mij ook wel wat geweest denk ik.
    Gelukkig dat het met Iet goed gegaan is. Het is hier nu lekker zonnig maar de wind is koud. De deur open en op het balkon gegeten.
    Liefs tante Corrie en een poot met aai voor Beppie XX
  2. Deborah:
    21 april 2015
    Gelukkig is het goed afgelopen met Iet, je zou er toch niet aan moeten denken dat het mis zou gaan. Fijn om te lezen dat jullie zo genieten
  3. Saskia:
    22 april 2015
    Lieve meiden,

Niks teveel gezegd over de foto's, ze zijn mooier dan ansichtkaarten!!!
    En Iet, engerd, met die pinda....Jullie moeten de Heimlich-greep maar eens goed oefenen!
    Heerlijk om jullie op Skype gezien en gehoord te hebben, jullie zien er nét zo gelukkig uit als jullie klinken, een geweldig teken!!! Ik zou zeggen: ga vooral zo door en blijf genieten van al het moois en van elkaar!!! Dikke kus en een vette aai voor Beppie XXX
  4. Lucie:
    23 april 2015
    snot verdorie...ik voelde het aan mijn water! maar verslikken in een pinda? dat had ik niet kunnen bedenken. Iet...neem maar een hapje pindakaas, is ook lekker. Gelukkig is het goed afgelopen. Fijn dat jullie nu gas hebben, weer een probleem overwonnen. Nu nog zorgen dat het zeewater wat warmer wordt.. keteltje warm water erbij? gas genoeg. geniet maar verder van jullie fantastisch avontuur....dikke kus,
  5. Betsy Steffens:
    Zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik kreeg er kippevel van.
  6. Frank van Andel:
    23 april 2015
    Ha die Ietje en Karin,
    Wat een veranderingen in de lectuur ! Daar waar jullie reisverslagen tot nu toe een heerlijke ontspannende werking op mij hadden ( waarvoor dank ), hebben deze nu het karakter gekregen van een bloedstollende thriller, waardoor ik deze na 19.00 uur niet meer moet openen ten einde mijn nachtrust te garanderen. Ietje bijna gestikt in een pinda ! Ietje als je nu niet normaal pinda's meer kunt eten, steek dan je vinger in de pot met pindakaas. Wat geweldig dat Karin het leven heeft gered van Ietje, een heldin, bravo ! Eeuwige dankbaarheid van Ietje zal haar ten deel vallen. Nooit meer jerrycans met water te sjouwen, geen gasflessen meer hoeven wisselen, geen toiletemmers meer wegbrengen, niet meer hoeven afwassen..... Karin, meid dat is nog eens een echte vakantie voor je geworden. Op de foto zag ik al dat Ietje het goed had begrepen, een grote rugzak torst zij met zich mee, althans dat dacht ik...tot ik zag dat het de zijspiegel van de camper is. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, weten jullie nog wel waar Holland ligt, of is dat al minder en minder interessant aan het worden. Nou het is jullie gegund. Geniet maar fijn, proberen wij het hier nog wel zonder jullie te doen, kopstukken uit de samenleving, veel plezier !