nog steeds in Kato Katzea.......

19 mei 2015 - Kato Gatzea, Griekenland

We staan hier echt op een heerlijke plek, dus blijven nog even. We kijken op de baai uit, zo mooi. Nog geen dolfijnen gezien, wel heel veel vissen, die zie je zo springen. En het water is zo helder, je ziet ze ook zwemmen. Het water is erg zout, je blijft gewoon drijven, het is net het zoutwaterbad in sauna elysum, maar dan iets groter.......
Vrijdag een Nederlandse vrouw ontmoet op het strand, die al 15 jaar in Griekenland woont, getrouwd met een Griek, zij is fysiotherapeute in een ziekenhuis hier, en krijgt al 3 maanden geen salaris, net als alle verpleegkundigen. De ambtenaren krijgen nog wel salaris, maar veel minder.Het is voor de mensen hier 5 voor 12, maar zij zegt het is al 5 over 12, heel somber over de nabije toekomst.
Kunnen jullie je dat voorstellen,je hypotheek/huur, al je vaste lasten, eten, drinken en dan zonder salaris?
Zaterdag naar de Griekse pedicure geweest met Bep, normaal gaat ze 1 x in de 6 weken, en degene die het in Nederland doet zei, koop een vijl voor kunstnagels, die is extra hard, ieder week ff vijlen.....dat hebben we niet gedaan, gelukkig kon het zo. Ze wilde er niets voor hebben, maar wij hebben een donatie gedaan, want zij vangen zwerfhonden op.
Er is nu een groep scholieren gekomen, uit Taiwan, blijven 16 dagen, brengt heel wat leven in de brouwerij. Wij gingen met school vroeger op de fiets naar Epe, Nunspeet, Iet zelfs naar Kleve in Duitsland ( op de brommer)....
Het is zo'n gezellig strandje, dat vandaag was er een mevrouw jarig en die kwam iedereen een koek brengen.
Iet is al een paar dagen niet lekker, maar dan staan we hier ook prima, ik ga met Bep naar het strand, Iet komt wel of niet.
Dus voorlopig blijven we hier.......

1. Frank van Andel:
    19 mei 2015
    Allereerst maar begonnen met de opmerking wat een geweldig leuke foto van jullie tweeën op het blog geplaatst.
    En wat knap van Bep, het is ook wel een hond uit duizenden he ! Nu weer in dienst als hof-fotograaf om jullie te "vereeuwigen".

Als ik het zo lees kan ik me helemaal voorstellen dat jullie nog even blijven "plakken". Een goede camping, mooie natuur, water waar je in kan drijven, vissen die je kan zien zwemmen. Als je die vis eet hoeft er geen zout meer aan te worden toegevoegd.

Zou wel makkelijk zijn met onze Hollandse Nieuwe.

Ja, minder leuk is het te moeten lezen dat Ietje al een paar dagen niet lekker is, hopelijk is ze weer snel opgeknapt en kunnen jullie als jullie dat willen weer met z'n drieën op pad.

Wat je schrijft over drie maanden geen salaris, wij staan al op ons achterste benen als de bijschrijving van het salaris / uitkering 2 dagen later is, kan je nagaan.

Bij het lezen van "het uitstapje" van de groep scholieren, stapte ik ook even in mijn geheugen en kwam niet verder dan een rondvaart door de Amsterdamse grachten ( daar woonde ik nota bene aan ) en een fietstocht naar het Amsterdamse bos. Maar ja, ik ben dan qua scholing ook nooit verder gekomen dan 5 jarig voortgezet kleuteronderwijs. Heb daar wel het certificaat, knippen, vouwen en plakken behaald ( kom daar nog maar eens om tegenwoordig ).

Nog even over het opvangen van zwerfhonden, daar moet je wat tegen doen hoor ! Ik wil niet dat ze met zwerfhonden gaan gooien hoor, ze kunnen ze net als in Nederland toch ook aan komen laten lopen ?

Goed Karin en Ietje kampeerders van het ietwat luxere soort, ik ga eindigen en wens bovenal Ietje het beste met de gezondheid ( snel beter worden Ietje !!! ).

Voor beiden de groeten, dikke vakantieknuffels en als toevoeging de welbekende aai over de bol van Bep !
  2. Saskia:
    19 mei 2015
    Lieverds! Het is heel goed om nu eens de andere kant te horen van "De Griekse Kwestie", de meeste Nederlanders hebben veel te snel hun oordeel klaar. En maar wijzen met dat vingertje, terwijl Yannos met de Pettos op een houtje zit te bijten! Ik denk dat de rijke Onassissen & Co hun miljoentjes allang hebben veiliggesteld op één of andere Caraïbische bank. Het 'gewone volk' is zoals altijd weer de dupe!!! Ik zou bijna zeggen "Kameraden verenigt u", maar dat zal ik niet doen uit angst voor de AIVD.
    Jammer Iet, dat je toch weer ziek bent geworden, maar dat moet nu eenmaal zo af en toe gebeuren en liever onder de Griekse zon dan in de Hollandse herfst (brrrrr)... Maar ik hoop wel dat je je snel weer fit voelt hoor!
    De foto's zijn weer briljant; is dat heerlijke toetje Griekse yoghurt met fruit? Doet me denken aan die bakken Griekse yoghurt met walnoten en honing in Elysium, en zie daar het bruggetje naar het zoute water waarin jullie heerlijk kunnen blijven drijven.......(Is het water echt warm genoeg om in te zwemmen?)
    Nu heel wat anders: gaan jullie wel heel hard duimen voor onze Trijntje? De verwachtingen zijn echt laag, maar wie weet valt de jury toch voor haar (te) blote jurk!!! Laten we hopen dat ze de finale haalt......
    Rustig aan en Iet, neem de tijd om bij te komen, jullie staan hier tenslotte prima......vooral met die Taiwanese pubers, fantastisch!!!
    En als jullie strandje van zichzelf al niet gezellig is, dan zorgen jullie daar wel voor!
    Dikke kus, Saskia!
  3. Pieter & Wilma:
    19 mei 2015
    Weer een moi verhaal goed dat jullie de pedicure een donatie hebben gedaan. Waar komen de taiwanese scholieren vandaan praten ze een beetje Engels. Wel een goed financiële school zeg als ze helemaal naar Griekenland gaan en kamperen ze ook nog bijzonder.
    Geniet weer lekker verder
  4. Pieter & Wilma:
    19 mei 2015
    En Iet rustig aan lekker bijkomen voor jullie verder gaan
  5. Elly Sterenberg:
    19 mei 2015
    Ik hoop dat Ietje gauw weer opknapt. Geniet van je mooie camping plaats.