Weer onder weg.....

8 april 2015 - Krk, Kroatië

Gistermorgen uit Novigrad vertrokken, 80 km afgezakt naar Banjole, de camping waar we heen wilde was...gesloten. Wat nu? Rondje door het dorp op zoek naar een andere, kwamen we uit bij de camping er pal naast. Een plaatje van een camping,klein, aan het water, zie foto's. Schitterende zonsondergang.
Heerlijk geslapen, kreeg koffie op bed, joepie. Maar omdat we gas nodig hebben, konden we daar niet blijven. Dus alles gereed gemaakt voor vertrek, toen bleek dat de deur met geen mogelijkheid meer dicht ging. Met die deur hadden we vanaf het begin al problemen, dus we ramden 'm open en dicht. Zoals jullie begrijpen is het met een open deur ietwat moeilijk rijden...
Wat nu....geen Eros in de buurt, geen Rene, geen Harry , op zoek naar een ander mans persoon. Bij de receptie zat een wat knorrige oude man die geen woord over de grens sprak,kwam erop neer dat we maar naar Pula moesten, daar was wel een garage.
Maar ja rijden met een open deur....Mijn blauwe ogen in de strijd gegooid, dat hielp. Hij kwam mee kijken, wat bleek, de hordeur was verzakt, met een inbussleutel heeft hij die weer in het lood gezet. Onze deur is nog nooit zo soepel open en dicht gegaan, en ...we mochten zelfs de inbussleutel houden. Onze dank was groot. Op naar Pula voor gas, waar kwamen we terecht, de Lidl. Dat is mooi, ik had nog lege flessen uit Amersfoort. Op naar de volgende camping en helemaal vergeten dat we voor gas kwamen.Die camping was in Malinska, maar wederom gesloten. We hebben zo'n campingboek en app waar alles in staat, maar soms met verkeerde informatie over de openingstijden van campings.Een nieuwe opgezocht, toen kwamen we terecht op het schiereiland Krk. Prachtig mooi, we staan nu hoog op een berg met uitzicht op de baai van Krk.

1. Ted:
    8 april 2015
    Helden! Lekker genieten hoor!
  2. Ellen Vermeulen:
    ik benijd jullie, have fun
  3. Saskia:
    8 april 2015
    De moraal van het verhaal: aan een knorrige oude man heb je meer dan aan een knappe imitatie van Eros........(oftewel: van een mooi bord kun je niet eten)
    Wat fijn dat de blauwe ogen toch weer succes hadden en jullie niet met open deur hoefden te rijden, dat tocht zo.....
    En het uitzicht is wederom prachtig; er zijn daar vast geen 'lelijke' plekjes te vinden...
    En Krk is een prachtige naam, je kunt er elke klinker in kwijt: krak, krek, krik, krok, kruk, kreuk, kriek, kruik.......
    Heel veel plezier lieve meiden!!! X
  4. Cecile:
    8 april 2015
    Hoi lekker dat alles goed verloopt en dat jullie genieten ! En ach zo,n oude chagrijn die jullie toch helpt heeft ook wel wat ! Veel liefs
  5. Frank van Andel:
    Dames en hond,

Nou dat is weer heel wat, hetgeen je aan het communicatie medium hebt toevertrouwd. De knorrige man Zal wellicht gedacht hebben, dat gedoe met die campers tegenwoordig. Daar had je vroeger met die tenten geen last van. De man vergeet dan even voor het gemak dat een rits ook niet alles is. Hij hoeft alleen maar even te denken dat er wel eens iets tussen de rits kan zitten wat ook niet leuk is. Maar aardige man en fijn dat hij jullie deur weer gangbaar heeft gemaakt. Hij maakt deuren dicht die voor andere open blijven. Nee dan die blauwe ogen van je, die maken deuren open die voor andere gesloten blijven. Ik heb ze ook maar heb er mijns inziens nog nooit een deur mee open gekregen. Goed lieve globetrotters, weer van gas voorzien, kan er weer gekookt, verwarmd en gekoeld worden. En route zeggen de Britten...zijn het de Fransen. Maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes. Succes en ik hoop dat de campings gaandeweg jullie wereldreis wel geopend zijn voor jullie. Veel plezier.
  6. Ingrid:
    9 april 2015
    Dag lieve avonturiers, hartstikke leuk jullie verhalen en foto's. Wat hebben jullie totnutoe al n prachtige en lange tocht gemaakt. Mooie plekken gezien, leuke dingen beleefd en vooral genoten zo te horen. Fijn dat t allemaal goedgaat en alle problemen lossen zich dus prima op. Blijf vooral genieten en pas goed op elkaar! Lieve groet Wim&Ingrid
  7. Anouk:
    Ahhhh ja! KRK! Sweet memories :-).

Lekker aan de pivo dames.

Kussen!
  8. Lucie:
    9 april 2015
    de goede oude lidl. zo vertrouwd...wereldwijd verspreid. daar heb je wat aan. of je neemt gewoon blauwe vrouwelijke ogen en een gevoelige man. ook daar heb je wat aan.........heel veel. succes met het vervolg van jullie reis. en hopelijk gaan alle campings open!!!
    ik volg jullie! liefs...
  9. Anje Detmers:
    12 april 2015
    Zo maken jullie en het oude mannetje nog eens wat mee..
    Wat fijn dat het verder zo goed gaat! Geniet ze verder, ik geniet van jullie reisverhalen!