op weg naar.......

5 juni 2015 - Stoupa, Griekenland

Op dit plekje in Plaka weer heerlijk bijgekomen, alle3. Zo'n mooi groot strand, vaak voor ons alleen, en warm....op sommige dagen heeft Iet Bep gedragen totdat we bij het water waren. Binnen temperatuur van de camper is boven de 30 graden.
Dus we waren alleen maar buiten, mooie camping met veel bloemen, grote plek. Heel modern alles, voor mensen met een tent zijn er keukens met eettafels, kookgelegenheid, koelkast etc, er staat zelfs overal afwasmiddel. Maar wat dacht je wat, 1 gewone wc, de rest alleen maar van die hurkwc's, heel vreemd. Klein haventje met allemaal Shirley Valentine tafeltjes aan het water... 1 supermarkt, waar je over het strand naar toe loopt. Hier 6 nachten gebleven, wederom moeite met afscheid nemen...
Op weg naar Gythion Bay, zo'n 90 km naar het zuiden, en ja hoor, dwars door de bergen heen, 1557 meter hoog, de ene haarspelbocht na de andere... maar erg rustig, we zijn 3 auto's en 1 fietser( respect voor zo'n fietser, zeg!) tegengekomen.
Boven op de berg een schattig dorpje, achteraf spijt dat we daar niet ff gestopt zijn. Maar je wil dan gewoon naar de volgende camping. Onderweg kwamen we langs allemaal sinaasappelbomen, zo vanuit mijn raam een mand vol geplukt. En ook nu schildpadden en geiten op de weg. Geen vangrails, maar prachtige orleander struiken,niet dat die ons echt tegenhouden als we uit de bocht vliegen.....
Nog even dwars door een zeer toeristisch dorp heen, zo druk, waar grote cruiseschepen aanleggen met duizenden mensen aan boord
( Iet rijdt liever door de bergen dan door zo'n stad). En daar was de camping, we zouden hier maar 1 nacht blijven, want we waren op doorreis naar Stoupa, maar het is zo'n mooie camping, met zo'n mooi strand, waar Bep helemaal uit haar plaatje kan,en luxe zwembad, en een heerlijk restaurant, dat we........1 nacht zijn gebleven. Niets is veranderlijker dan de mens, en zeker als ze Ietje en Karin heten.
Dat is vrijheid, wil je blijven, blijf je, wil je weg, ga je weg en het lekkere van camperen, je slaapt altijd in je eigen bed.
En waarom, er werd slecht weer voorspelt voor de komende 4 dagen, en dan willen we toch wel op loopafstand van een dorpje zitten. Voor een bakkie of een neutje en we willen winkelen........zelfs Iet, we hebben nl allebei een heel oud badpak ( wij dragen het liefst niets, maar dat kan hier niet) de rek is daar wat uit ( bij ons ook.....) dus iedere keer als we uit het water komen, moeten we opletten dat we nog iets aanhebben.....
s ' middags was Sara bij mijn moeder om haar haar te knippen, en altijd als ze daar is, belt ze mij met tango ( net zoiets als skype) en kan ik mijn moedertje zien en zij mij en kunnen we met elkaar praten, zo fijn. Saar, bedankt!!! en ook Harry stuurt foto's en filmpjes van mijn moedertje, Harry, jij ook bedankt!!! Betekent veel voor mij!!!
Dus vrijdag doorgereden naar Stoupa, natuurlijk door de bergen, om de schildpadden heen, helaas wel over heel veel poesen, maar die waren al dood....En toen, boven op zo'n berg een enorme bakkerij, zomaar in het niets, en wat hadden ze daar, de koekjes waarvoor we uiteindelijk deze reis maken ( tot nu toe 4305 km) ohhh wat een geluk, zie foto
Nu in Stoupa, en jullie raden het al, morgen op zoek naar 2 strakke badpakken.....
Even voor Anje, we hadden 4 van die lippenstiften bij ons, zijn er al twee op, dus dat gaan we niet redden... En ondanks dat we kilo's drop van iedereen hebben meegekregen, zijn we ook daar doorheen, en dit zal menigeen niet erg vinden, de shag is op....en hier zijn de pakjes maar 20 gram en kosten 4.40, oeiiii, dat slaat een klap in ons vakantiebudget.....

1. Pieter & Wilma:
    5 juni 2015
    Weer een gezellig verhaal vol belevenissen. Zijn jullie inmiddels niet heel leeg uitgeslapen en is het gelukt met de badpakken
  2. Cecile:
    6 juni 2015
    Leuk hoor al die reisverhalen , je kan je badpak ook doorknippen dan heb je een tankinnie , lekker genieten veel liefs !,
  3. Saskia:
    6 juni 2015
    Lieve meiden! Jullie zijn echt in een heel andere wereld terechtgekomen: sinaasappels, schildpadden, oleanders.....en wat superfijn voor Ka, om zo toch regelmatig contact te hebben met haar moedertje! De tijd vliegt om, dus geniet van elke dag (niet dat ik daaraan twijfel, haha).
    Jammer dat de drop op is! Ik wil wel wat sturen, als jullie langere tijd ergens staan? Misschien ook een paar van die lippenstiften?
    En...hebben jullie nog leuke badpakken kunnen scoren?
    Het blijft een gek idee: ik heb via de media de indruk dat heel Griekenland plat ligt, maar dat is dus (gelukkig) niet zo. En de toeristen blijven ook komen, da's fijn, want ook nodig!

Veel plezier in Stoupa en dikke kus / aai voor jullie!!!
  4. Frank van Andel:
    7 juni 2015
    Ha die geen bergen vrezende reislustigen,

Bedankt voor jullie uitgebreide reisverslag. Gisteren in de juiste ambiance jullie reisverslag gelezen. Gordijnen dicht, popcorn erbij en ik heb als in een bioscoop gezeten jullie reisverslag als een film ervaren.

Fruit scorend door het Griekse hooggebergte, maar ja je zal wel extra vitaminen tot je moeten nemen, als je Bep dagelijks naar het strand toe moet dragen. Sultan Bep. Als een Maharadja naar het strand. Iet met de hond en Karin met een parasol en waaier als secondant er naast, wat een hondenleven !

Dit staat in schril contrast met hetgeen weer keihard duidelijk wordt in de komende vakantietijd, honden die aan bomen worden vastgebonden in het bos of katten en konijnen die in den vreemde worden achtergelaten.

Alle respect ook voor Iet die de steden meer schuwt dan de bergwegen, knap hoor !

Gaandeweg lopen jullie nu tegen logistieke problemen op, , shag is op, lipsticks raken op, de drop is op. Dan op hurk WC's, een bezoek aan het toilet, begint daar te lijken op een bezoek aan de sportschool.
    Vinden jullie het gek dat de badpakken ruim komen de zitten, heeft niet met de ouderdom van de badpakken of diegene die er zich in bevinden. Nee het heeft alles te maken met de toiletgang en de crisis in het voorraadkastje.

Als straks passende badpakken zijn gekocht, adviseer ik jullie de oude niet weg te gooien. Ik heb begrepen dat jullie de zo verlangde koekjes hebben gevonden, je weet maar nooit wat het met het figuur van twee ( of 3 ) koekiesmonsters doet.

Fijn dat Karin op z'n tijd contact heeft met het thuisfront, geeft toch altijd weer even rust.

Nou lieve dames en Bep, ga maar weer verder met genieten , dan ga ik dat ook weer doen, het weer in Almere is wederom ook weer in de goede hoek gekropen.
    Groeten, dikke kussen en een aai over Bep haar bol.

Frank
  5. Lucie:
    8 juni 2015
    Wat een prachtige verhalen. Ik kan me helemaal voorstellen hoe het is om daar te zijn. Oleander, sinaasappel bomen. Kleine weggetjes, hoge bergen. maar ook die hurk wc's [lekker zitten met een boekje is er dus niet bij], dooie beesten. dat is heel wel wat minder. Warmte, dolfijnen. al zie je ze in de verte. Dure shag, je kan nog beter sigaretten kopen. Binnen kort kom je vast Nederlanders tegen die een pakje shag over hebben, wie weet kan je van hun wat kopen.[Doe een oproep op facebook] en anders stop je toch gewoon! :-] Ik hoor niets meer over dat iet, zich niet lekker voelde, dus ik neem aan dat ze weer helemaal opgeknapt is. neem lekker de ouzo en blijf gezond!! geniet ze..liefs, Lucie